Megtekintés
Új C4 ÉS C4 X
PÁRATLANUL KÉNYELMESEK ÉS STÍLUSOSABBAK, MINT VALAHA
Poissy, 2024. október 14.

A világon elsőként a 2024-es Párizsi Autószalonon bemutatkozó új C4 és C4 X modellekkel teljesen megújul a Citroën C-szegmensének kínálata.

 

_ Az új C4 élhetőbb és stílusosabb, mint valaha, az új C4 X pedig tágas belteret rejtő elegáns fastbackként pozicionálja magát. A modellek bevezetése 2025 elején várható.

 

_ Mindkét modell jelentős változáson ment keresztül, de változatlanul merész koncepció, ugyanakkor egyszerűbb és egységesebb formaterv jellemzi őket.

 

_  Az új márkaarculatnak megfelelőn kialakított új orr-rész, mely mindkét modellnél azonos, modernebb és erőteljesebb hatást kelt. Ugyanígy megújult az új C4 hátsó része is, mely letisztultabb és kiegyensúlyozottabb lett.

 

_  Az új Citroën Advanced Comfort® ülések és az új 7” műszercsoport nagyban hozzájárul a szegmensben egyedülálló fedélzeti kényelemhez és a tökéletes nyugalom érzéséhez.

 

Európában a Citroën egyértelműen elkötelezte magát az egyszerű és megfizethető árú villamos modellek mellett. Az elektromos hajtásláncokon felül, melyek mára egyértelműen bizonyították létjogosultságukat és versenyképességüket, a márka hatékony és sokoldalúan használható hibrid változatokat is kínál. Egyes piacokon a hagyományos benzines változatok is elérhetők lesznek.

 

A Párizsi Autószalonon kerül sor az új Citroën C4 és C4 X modellek világpremierjére, ami a márka C-szegmensbeli kínálatának a teljes megújulását jelzi. A Citroën tehát továbbra is kivételes lendületben van. Egy év leforgása alatt megújította a haszongépjármű-kínálatát, korszerűsítette a Berlingót és a SpaceTourert, az új C3 és az új C3 Aircross modellekkel újradefiniálta a B szegmenst, és a C szegmensben is két kiemelkedő modell újbóli bevezetésére készül.

 

A 2020 végén bevezetett C4 2024 első felében a piacvezető Golftól éppen csak lemaradva a 2. helyen állt a C-szegmensbeli kompakt ötajtósok európai piacán (meghajtástól függetlenül). A megfizethető árú, sokoldalú modell, melyből mindenki könnyen megtalálhatja az igényeinek leginkább megfelelő változatot, a belső égésű motorral szerelt járművek között pedig a 3. helyet foglalja el. A C-kategóriás elektromos autók piacán előfutárnak számító C4 jól eltalált és hatékony kínálatával ma is benne van az első ötben. A 2023-ban debütáló C4 X nagyon jól indult a Közel-Keleten, különösen Törökországban. Mostani továbbfejlesztése felgyorsíthatja az elterjedését, és kivételes lehetőséget biztosít az európai piac viszonylatában.

 

A C4 és a C4 X jelentős átalakuláson ment keresztül: az olyan hagyományos értékekre építve, mint a fedélzeti kényelem és a helykínálat, érettebb és karakteresebb járművek születtek. A saját szegmensükben mindketten megőrizték a különböző autóipari koncepciókat ötvöző sajátos identitásukat, miközben megjelenésük letisztultabb, kiegyensúlyozottabb és egységesebb lett. A márka a szegmens tipikus elvárásaira – melyek egyszerűbb, feszesebb, modernebb és karakteresebb autókra irányulnak – egy mutatósabb modellel igyekezett megfelelni. Az új márkaarculat jegyében mindkét modellen megújult az orr-rész, mely már az új márkaemblémát hordozza. A C4 hátsó fele is átalakult, mostantól letisztultabb és stabilabb hatást kelt, a C4 X ugyanakkor megtartotta rendkívül vonzó fastback kialakítását.

 

A stílus látványos fejlődése mellett a fokozott fedélzeti kényelem is kiemelendő, amiben nagy szerepet játszanak az újratervezett Citroën Advanced Comfort® ülések és a 10” érintőképernyőn felül kínált vonzó új 7” digitális műszeregység. Ehhez jön még a Citroën Advanced Comfort® futómű, a minden utas szempontjából rendkívüli helykínálat és közel 20 valóban hasznos vezetéstámogató funkció. Nincs a piacon még egy olyan modell, mely hasonlóan nyugodt élményt biztosít, mint a C4 vagy a C4 X.

 

Európában mindehhez olyan motorkínálat társul, amely a villamosításra összpontosít, és ezzel lehetővé teszi a CO2-kibocsátás csökkentését és a fenntartási költségek optimalizálását. A már bevált 100, illetve 115 kW-os villanymotorok mellett az ügyfelek az új Hybrid 100 és 136 változatot is választhatják. Egyes piacokon a vásárlói igényeknek megfelelően az 1,2 literes PureTech 130 EAT8 benzinmotor is elérhető lesz.

 

01.      DESIGN: VÁLTOZATLANUL MERÉSZ, UGYANAKKOR LETISZTULTABB STÍLUS

Modernebb és puritánabb orr-rész

 

A C4 és a C4 X egyaránt sajátos koncepcióval büszkélkedhet a maga szegmensében, mely vonzó módon többféle autóipari stílust ötvöz:

-      A határozott kiállású, megemelt hasmagasságú C4 esetében egy SUV-jegyekkel finoman megbolondított, kupészerű dinamikus ötajtóssal van dolgunk.

-      A C4 X pedig egy elegáns, áramvonalas fastback, egy tágas négyajtós és egy SUV ötvözete.

 

A kiegyensúlyozottabb sziluett érdekében sikerült megszabadulni a felesleges részletektől. Megőrizve jellegzetes felépítésük előnyös tulajdonságait, az új Citroën C4 és C4 X új irányba fejlődik tovább, egy modernebb, karakteresebb és érettebb modell felé. Az orr-rész – valamint a C4 esetében a hátsó rész – újratervezésekor a cél az ügyfélelvárásoknak való megfelelés mellett egy egységesebb megjelenést biztosító, egyszerűbb, határozottabb és strukturáltabb kialakítás volt.

 

A jelentős részben a 2022-es OLI tanulmányautó ihlette orr-részen már az új márkaembléma látható: az újratervezett hűtőrács közepén trónoló Citroën-logó magabiztos fellépést biztosít a járműnek. A motorháztető épp csak annyira változott, hogy még jobban kiemelje az ezüstös króm fényezésű fogaskerékmintát, ami további eleganciát és kifinomultságot kölcsönöz az autónak.  

 

Az elegáns keskeny első LED-fényszórók jellegzetes világítótestei három különálló egységre oszlanak, melyek messziről is azonnal felismerhetők. A nappali menetjelző lámpáknál azonnal feltűnik a lemezek és a központi blokk precíziós kialakítása, ami korszerű tervezési és gyártási folyamatokról árulkodik. Az alsó lámpatestbe beépített első irányjelzők szintén LED-es technológiájúak.

 

Az említett fejlesztések nem csak esztétikai célokat szolgálnak. Az egyes elemeket az optimális hatékonyság érdekében aerodinamikai szakemberekkel szorosan együttműködve tervezték. Az első fényszórók kialakítása is erről tanúskodik: a légáram irányításával az energetikai hatékonyságot szolgálja.

 

Az első lökhárítóba egy modern hűtőrács illeszkedik, alatta pedig a YOU és a PLUS változaton Mercury, a MAX változaton pedig Silver Chrome színű, SUV-kra jellemző védőelem található. Összességében a frontrész erősen strukturált, karakterét pedig nagyban meghatározza a függőlegesen elhelyezett márkajel.

 

A lökhárítórácsot díszítő Pure Black vagy Gold Satin színű függőleges Color Clip színfoltok még inkább kiemelik a magabiztos orr-rész újfajta felépítését, és további színt csempésznek az összképbe.

 

 

Áramvonalas design: kis légellenállású új keréktárcsák és kifinomultabb megjelenésű karosszériavédő elemek

 

A kétféle anyagból készült, precízen megmunkált, gyémántvágott új 18” AMBER keréktárcsák tökéletesen ötvözik az esztétikai és a funkcionális szempontokat. Aerodinamikus kialakításuknak köszönhetően nemcsak szemrevalók, de a jobb energiahatékonysághoz is hozzájárulnak.

 

A tervezők a letisztultabb design jegyében az oldalsó karosszériavédő elemeket is újrarajzolták. Ezek áramvonalas kialakításuknál fogva vizuálisan megnyújtják az autó sziluettjét, és ezzel dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek neki. Az első hűtőráccsal összhangban a hátsó részükön vízszintes Color Clip színfoltok díszítik őket, ami az egyedi designt hangsúlyozó, személyre szabott megjelenést biztosít.

 

 

Stabilabb, letisztultabb hátsó rész (C4)

 

A Citroën C4 hátsó részének stílusát illetően a jelszó az egyszerűség és a letisztultság volt: a tervezők minden felesleges sallangtól igyekeztek megszabadulni és csak az igazán lényeges elemeket megtartani. A C oszlop alsó része és a hátsó lámpák közötti átmenet letisztultabb lett, ami hozzájárul a modell általános aerodinamikai hatékonyságához. A hátsó rész meghatározó elemének számító lámpákat úgy tervezték, hogy a vizuális hatás tekintetében összhangban legyenek az orr-résszel, és szélesebbnek és stabilabbnak tűnjön tőlük a jármű hátulja. A lámpákat összekötő Glossy Black fényezésű fekete csík – rajta a legendás Citroën névvel – esztétikus megjelenést biztosít az autónak.

 

Az új C4 X hátsó részén nem volt szükség jelentős változtatásokra. A csomagtérfedél enyhén döntött függőleges része az autó dinamikus voltát hangsúlyozza. A csomagtérnyílást keretező LED-es hátsó lámpák összhangban vannak az első világítással, az új logó pedig tovább fokozza az összhatást.

 

 

 

Két új karosszériaárnyalat

 

A modellek karakterét érintő változásoknak megfelelően a C4 és a C4 X „öltözete” is megváltozik. A modellek kínálata két új színnel bővül. A nemrégiben bevezetett Eclipse-kék és a korábbi elixírvörös, okenitfehér és a Perla Nera fekete mellett mostantól az energiától duzzadó, elegáns Manhattan-zöld, valamint a visszafogott és modern higanyszürke is elérhető lesz.

 

Továbbra is rendelkezésre álló opció a karosszéria színétől elütő elegáns fekete tető, mely kiemeli a modellek dinamikus vonalait, és tekintélyesebb megjelenést biztosít.

 

„Az új Citroën C4 és C4 X jelentős változást hoz a márka stílusnyelvében. A kifinomult elegancia mellett egy határozottabb, robusztusabb karaktert is megjelenítenek, ami arról árulkodik, hogy változatlanul igyekszünk kitűnni a tömegből. A finoman metszett, LED-es technológiájú első fényszórók nem csupán a láthatóságot garantálják, de a dinamizmus és a minőség kifejezésére is szolgálnak. Hátul az egyszerűség mellett a masszívnak ható kialakításé a főszerep, itt minden elem a robusztusság benyomását erősíti. A szoborszerű hátsó lámpák nem egyszerűen díszek, hanem az új C4 belső erejét tükrözik, egy olyan erőt, mely az OLI tanulmányautó úttörő szellemiségével rokon” – nyilatkozta Pierre Leclerc, a Citroën formatervezési igazgatója.