_ Rüsselsheimben lezajlott a Citroën, a FIAT Professional, az Opel, a PEUGEOT és a Vauxhall márka áruszállítóira kiterjedő új Stellantis Pro One haszonjármű-kínálatról szóló nemzetközi médiaesemény.
_ Példátlan megújulásnak lehettünk tanúi. Először fordul elő, hogy egy haszongépjármű-gyártó az összes szegmensre kiterjedően egyszerre 12 modellt kínál az utakon: ezek az új Citroën Berlingo Van, Jumpy és Jumper; az új FIAT Professional Doblò, Scudo és Ducato; az új Opel/ Vauxhall Combo, Vivaro és Movano és az új PEUGEOT Partner, Expert és Boxer.
_ Prioritást élvez a zéró kibocsátás: a másodgenerációs BEV modellek kivétel nélkül nagyobb hatótávval rendelkeznek (akár 420 km), a közepes méretű hidrogén-üzemanyagcellás furgonok mellett pedig megjelennek a nagy méretű hidrogénhajtású furgonok is, amelyek a teljesítmény terén ugyanúgy nem ismernek kompromisszumot.
_ A termékcsalád új műszaki jellemzői:
- Megújult vezetőhely
- Új 10” infotainment-képernyő
- Akár 21 továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszer kettes szintű önvezető képességekkel
- Alapból teljes körű konnektivitás
- e-PTO (elektromos mellékhajtás): a hajtó akkumulátor felépítményeknél való használatát lehetővé tevő innovatív megoldás
_ 2023 végére valamennyi új kisteherautó hálózatba lett kapcsolva, 2026-tól kezdődően pedig „over the air” történnek majd a frissítések, ami lehetővé teszi a kapcsolódási szolgáltatásokból – mint a Dare Forward 2030 stratégiai tervben szereplő hét fokozatosan növekvő üzletág egyikéből – származó 5 milliárd eurós bevétel elérését.
_ A CITROËN kishaszonjárművein is bevezeti a világhírű Citroën Advanced Comfort® üléseket.
_ FIAT PROFESSIONAL: az új E-Ducatónak 30%-kal nőtt a hatótávolsága, és ezzel „best in class” modell lett. A márka emellett a Magic Cargo funkcióra és más innovatív, ötletes és széles körben elérhető megoldásokra fókuszál.
_ Az OPEL és a VAUXHALL high-tech világítórendszerével, az Intelli-Lux LED® mátrixvilágítással tűnik ki.
_ A PEUGEOT a kifinomult és futurisztikus i-Cockpit®-tal hívja fel magára a figyelmet.
_ 2023-ban kimagasló eredményeket ért el a Stellantis Pro One névre hallgató haszonjármű-offenzívája: a cég éves nettó árbevételének egyharmada fűződött hozzá. #1 Európában, #1 Dél-Amerikában, #2 az Afrikát és a Közel-Keletet felölelő régióban és #3 Észak-Amerikában, és már most referenciának számít a szakemberek körében. A kisteherautók legújabb generációjával a vállalat jó eséllyel halad afelé, hogy 2027-re globális vezető szerepet töltsön be a haszongépjárművek piacán, és elérje a Dare Forward 2030 stratégiai tervben megfogalmazott célokat.
A németországi Rüsselsheimben lezajlott a Stellantis Pro One által rendezett nagyszabású médiaesemény, mely a márkacsoport teljes haszonjármű-kínálatát felvonultatta. Az Európából, illetve a közel-keleti és afrikai régióból érkezett mintegy 200 újságírónak garantáltan izgalmas vezetési élményben volt része a 12 megújult Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT és Vauxhall furgon fedélzetén. Ezek a modellek globális szinten már most is etalonnak számítanak a céges ügyfelek körében.
„A teljes Stellantis haszonjármű-kínálat megújulása, mely a második generáció villamosításán alapul, az innovatív technológiákat és kapcsolódási szolgáltatásokat tömörítő portfólióval együtt a szilárd vezető szerepre és az ügyfelekre összpontosító „Pro One” projekt központi eleme” – nyilatkozta Xavier Peugeot, a Stellantis haszonjármű üzletágát vezető alelnöke.
A céges ügyfeleknek és a szakembereknek nyújtott egyedülálló képességekre, valamint a biztonságra és a sokoldalúságra koncentrálva a Stellantis piacra dobja megújult villamosított haszongépjárműveinek teljes választékát, összesen 12 járművet. A Stellantis haszonjármű-üzletágához fűződő Pro One kampány részeként kompakt, közepes és nagy méretű Citroën, FIAT Professional, Opel és PEUGEOT kisteherautók bevezetéséről van szó.
A Stellantis és márkái fejlett villamos meghajtási megoldások, valamint biztonságtechnikai, vezetéstámogató és kapcsolódási technológiák alkalmazásával stresszmentes környezetet biztosítanak a járművezetőknek és megbízható partnert a céges ügyfeleknek.
Jelenleg az akkumulátoros (BEV) és üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járműveket egyaránt kínáló Stellantis vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a zéró kibocsátású haszonjárművek európai piacán. A megújult haszongépjármű-család a kibocsátásmentes technológiák 2. generációját hozza magával, a saját gyártású EV akkumulátorrendszereket is beleértve, amelyek változatlan képességek mellett nagyobb hatótávolságot biztosítanak.
A második generációs BEV meghajtás jóvoltából a kompakt méretű új furgonok kategóriájuk legjobb hatótávolságával rendelkeznek, ami több mint 340 km (211 mérföld). A közepes méretű elektromos áruszállítók esetében 50 vagy 75 kWh-s akkumulátor is választható, a hatótávolság pedig akár a 350 km-t is elérheti. A legnagyobb furgonoknál a 110 kWh-s akkumulátor „best in class” elektromos hatótávot (akár 420 km) biztosít. Ráadásul a 150 kW-tal történő gyorstöltésnek köszönhetően ez utóbbiak akkumulátora kevesebb mint egy óra alatt tölthető fel 0-ról 80%-os szintre.
A fejlesztések hatására a nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén-üzemanyagcellás meghajtási technológia terén is nőtt a Stellantis vezető szerepe. A másodgenerációs hidrogénhajtás a 2024 közepén piacra kerülő közepes méretű járművek esetében egy csak a Stellantisra jellemző közepes teljesítményű rendszerre épül, mely a szegmens legjobb (akár 400 km) hatótávolságát képes biztosítani. A hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás a közepes teljesítményű architektúrával 2024-ben a nagy furgonokra is kiterjed, amelyeket csak 500 km-enként kell majd mindössze 5 perc alatt újratölteni.
Egyéb alkalmazott technológiák:
A kormánynál lévő kapcsolókkal aktiválható visszatápláló fékezés, mely az energia-visszanyerés maximalizálása érdekében a jármű tömegét és a menetdinamikai jellemzőket is figyelembe veszi
A kompakt BEV furgonok hőszivattyúja a jármű hatótávolságának maximalizálása érdekében hideg, téli körülmények között optimalizálja az energiafelhasználást.
A megújult kisteherautó-kínálat középpontjában a járművezető áll, amit a következő technológiák is bizonyítanak:
- A produktivitást és a biztonságot növelő új generációs ember-gép interfész (HMI): a műszeregységek és a központi kijelzők nagyobbak és a vezető által konfigurálhatók.
- A széles látószögű külső kamerákat használó Dynamic Surround Vision rendszer a forgalomban és a zsúfolt utcákon egyaránt nagy segítség.
- A kompakt furgonokban egy új okostelefon-dokkoló állomás található, mely a megfelelő alkalmazáshoz csatlakoztatva lehetővé teszi, hogy a mobiltelefon a jármű vezérlőpaneleként működjön, mely a kormánykeréken lévő vezérlőkkel is képes kommunikálni. Mindez költséghatékony módon javítja az online élményt.
- A nagyobb furgonokban az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika, a sáv közepén tartó asszisztens és a torlódásasszisztens kombinációjával egy „best in class” kettes szintű félautonóm vezetési megoldás született. Az új generációs belső égésű motorhoz pedig a nagyobb hatótávolság és a jobb képességek érdekében egy 8 fokozatú automata sebességváltó társul.
- Az új kisáruszállítók kiváló látási viszonyokat és nagyobb biztonságot nyújtó Full LED fényszórókkal vannak felszerelve.
- A jármű átadásakor aktivált vezeték nélküli kapcsolat lehetővé teszi, hogy a járművezetők valós időben tájékozódjanak, és a flottavezetők is valós időben tartsák a kapcsolatot a flottájukkal. Segítségével olyan költségtakarékos szolgáltatáscsomagok válnak elérhetővé, mint a megelőző karbantartás, a gazdaságos vezetésre vonatkozó tanácsok, az elektromos útvonaltervezés és a töltéskezelés. Az OTA frissítéseknek köszönhetően pedig a jármű mindig naprakész lesz.
A Stellantis Pro One stratégia 5 alappillérének egyikeként üzleti partnereink számára hatékony kapcsolódási szolgáltatások széles skáláját igyekszünk nyújtani. A cégtulajdonosok az üzletmenet folytonosságára és hatékonyságára összpontosító szolgáltatáscsomagokat várnak. A nyers adatok formájában (Mobilisights flottakezelési adatcsomag - LINK) vagy egy szervizeszközbe integrálva (Free2Move megelőző karbantartás és Connect Fleet csomag) nyújtott flottakezelési szolgáltatások segítségével csökkenthető a flotta állásideje és a teljes tulajdonlási költség.
A második negyedévben a Stellantis bevezeti az első járműbe épített interaktív feladatkezelő eszközt, amely a jármű fedélzeti infotainment rendszerén keresztül valós idejű kommunikációt, feladatkiosztást és állapotfrissítést tesz lehetővé a flottakezelő és a terepen tartózkodó járművezetők között.
„A teljes furgoncsaládunk ügyfélközpontú megújításának lényege, hogy nem ismerünk kompromisszumot a hatótávolság, a szolgáltatások, a biztonság és a csatlakoztathatóság terén” – nyilatkozta Luca Marengo, a Stellantis haszonjárművek üzletágának globális termékigazgatója.
A 400 voltos e-Power Take Off (ePTO) úgy gondoskodik a haszongépjárművek villamosításáról, hogy nem veszélyezteti a jármű hasznos terhelhetőségét. Az ePTO a beépített hajtó akkumulátorból nyeri az áramot, ezért nem igényel külön áramforrást.
CITROËN: maximális kényelem a világhírű Citroën Advanced Comfort® ülések debütálásával
A 2CV Fourgonnette-től az Ami Cargón át a frissen megújult Berlingo Van, Jumpy és Jumper modellekig a Citroën haszongépjárművek mindig is hűséges partnerei voltak a szakembereknek a mindennapokban. Megfizethetővé tették számukra a mobilitást, és minden igényüket kielégítették. Ennek megfelelően az energetikai átállással összhangban a márka valamennyi legújabb generációs kisteherautója – a megszokott teherbírás, variálhatóság és tartósság megőrzésével – tisztán elektromos változatban is rendelkezésre áll. A Citroën új kishaszonjármű-kínálatáról bővebben lásd: link.
A Citroën új offenzíváját továbbra is az immár negyedik generációt útjára bocsátó ikonikus Berlingo Van vezeti. Az optimalizálást követően a jármű kényelem, kapcsolódási technológiák, vezetéstámogató funkciók és motorkínálat szempontjából most még magasabb színvonalat képvisel. A legjobb példa erre az új ë-Berlingo Van, amely páratlan vezetési élményt és kivételes fedélzeti kényelmet biztosít.
A modell egyik legfőbb újdonságának számítanak a kishaszonjárművekben először alkalmazott Citroën Advanced Comfort® ülések, amelyek a stilizált, speciális üléspárnázat és az elegáns díszvarrás következtében kiemelkedő vizuális élményt nyújtanak. Az első pillanattól kimagasló üléskomfortot biztosít a 15 mm vastag nagy sűrűségű felületi habszivacs réteg, amely puha, mégis jól tart. A nagy sűrűségű habszivacs magnak köszönhetően a Citroën Advanced Comfort® ülések hosszabb utak során sem süppednek be. A kényelmes testtartásról pedig az ülések speciális kialakítása gondoskodik: a széles és öblös ülések, a háttámlák, a stabil ülőfelület, az első üléseken kínált opciós ülésfűtés, masszázs funkció és elektromos deréktámasz, valamint a nagy és kényelmes kartámaszok. Berlingo és e-Berlingo furgon
A Citroën megújult haszonjármű-kínálatának további tagjai az új Jumpy és az új Jumper. Az első a sokoldalúság szempontjából igazi etalonnak számít; kompakt méretével, páratlan kényelmével, biztonsági jellemzőivel, valamint egyre versenyképesebb meghajtási technológiáival (a BlueHDi dízelmotortól a hidrogénhajtásig) tűnik ki a mezőnyből. Az ë-Jumpy pedig még a hagyományos változatnál is hatékonyabb. Az új Jumper a szegmensében egyedülálló funkciókat kínál, és a legmasszívabb Citroënként pozicionálja magát (hasznos teherbírása a 2 tonnát is elérheti). Jumper, e-Jumper