Megtekintés
A CITROËN BEMUTATJA A VADONATÚJ Ë-C3-AT, AZ ELSŐ, MEGFIZETHETŐ ÉS EURÓPÁBAN GYÁRTOTT ELEKTROMOS AUTÓT 


Poissy, 2023. október 17.

_  PÁRATLAN KÉNYELEM: az új ë-C3 kínálatában először szerepel a méltán híres Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, melyhez most új kialakítású Citroën Advanced Comfort® ülések társulnak. Mi több, a teljesen zaj- és vibrációmentes működésnek köszönhetően az ë-C3 tökéletesen stresszmentes vezetést biztosít.

 

EGYSZERŰ ÜZEMELTETÉS a 44 kWh-s LFP akkumulátorcsomagnak köszönhetően, amely akár 320 km (199 mérföld) WLTP hatótávolságot biztosít, valamint a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltés jóvoltából, mellyel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80 %-ra tölthető fel az akkumulátor.

 

_  GAZDAG FELSZERELTSÉG: az új Citroën ë-C3 a szegmensben elvárt berendezések teljes skálájával rendelkezik, és olyan intelligens megoldásokat kínál, mint a műszerfal innovatív átalakításával létrehozott vadonatúj C-ZEN LOUNGE. 

 

A LEGJOBB AJÁNLAT A PIACON: a 320 km-es hatótávolságú ë-C3 kezdőára 23 300 euró*. Ebből is látszik, hogy a Citroën továbbra is küldetésének tekinti, hogy az elektromos mobilitást mindenki számára elérhetővé tegye. Ezért 2025-ig a márka egy még ennél is megfizethetőbb (19 990 euró kezdőárú), 200 km hatótávolságú ë-C3 bevezetését ígéri.

 

A kezdettől elektromos modellekhez tervezett „Smart Car” platformra épült ë-C3 új formanyelvet és jellegzetes márkajegyeket vezet be. 

 

A Citroën a C3 negyedik generációjának bevezetésével teljesen átrendezi az Európában gyártott többfunkciós városi autók piacát. A most először elektromos változatban is elérhető új ë‑C3 páratlan fedélzeti kényelmet, gondtalan elektromos élményt és kiemelkedő felszereltséget kínál rendkívül versenyképes áron. Mindezt úgy, hogy Európában gyártják.

 

Az ë-C3 büszkén vezeti a Citroën legnépszerűbb autójának negyedik generációs modellsorozatát. A márka bestselleréből az első generáció 2002-es bevezetése óta eddig több mint 5,6 millió példány kelt el. A közkedvelt C3 a márka legkeresettebb modellje, és a Citroën európai eladásainak 29%-áért felel. 2022-ben Európában a C3 a városi autók piacának 11 %-át tudhatta magáénak.

 

A vadonatúj ë-C3 új fejezetet nyit a Citroën történetében. A merészségéről híres népszerű márka újradefiniálja magát, hogy meg tudjon felelni annak a kihívásnak, amit a tisztán elektromos autózás széles körben való elérhetővé tétele jelent. A márka válasza egy Európában tervezett és gyártott, 100%-ban elektromos, sokoldalú városi autó, mely azokat az ügyfeleket célozza meg, akik megfizethető áron szeretnék élvezni a kibocsátásmentes közlekedés előnyeit.

 

Ahogy Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója mondja: „A megfizethető járművek gyártására való törekvés mindig is fontos része volt a Citroën identitásának. Az ügyfelek B szegmenssel kapcsolatos elvárásai azonban sokat változtak, jól jelzi ezt az SUV-k növekvő népszerűsége és az az egyre nagyobb igény, ami a városi és városon kívüli elektromos autózás előnyeinek megtapasztalására irányul. Az európai gépjárműgyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak. A Citroën az európai ügyfeleknek kínált, tisztán elektromos vadonatúj ë-C3-mal most pontosan erre vállalkozik. Az üdítően modern és kényelmes modellt úgy terveztük, hogy a lehető legjobban megfeleljen a vásárlói igényeknek. Az Európában tervezett és gyártott autó gazdag felszereltséggel rendelkezik, és kimondottan megfizethető: kezdőára 23 300 euró*.”

 

1 – PÁRATLAN KÉNYELEM

 

·       A Citroën ë-C3 a Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés és az új Citroën Advanced Comfort® ülések első ízben történő párosításával igazi „repülő szőnyeg” hatást biztosít.

·       Az új ë-C3-at magasabb vezetési pozíció jellemzi (a szegmens átlagos városi autóihoz képest +100 mm), a vezetőhely a nagyobb helykínálat érdekében szögletesebb kialakítású, de a lábtér változatlan.  A modell magasabb karosszériával és nagyobb hasmagassággal rendelkezik, és külső védőelemekkel van ellátva, hogy ezzel is eleget tegyen az ügyfelek elvárásainak, akik így kényelmesebben és nagyobb biztonságban utazhatnak.

 

CITROËN ADVANCED COMFORT® FELFÜGGESZTÉS AZ Ë-C3-ON IS

 

A városi autók szegmensében egyedülálló módon a Citroën az új ë-C3 valamennyi változatán az alapfelszereltség részeként kínálja a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív és exkluzív felfüggesztést.

 

A vezető és az utasok számára láthatatlan Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés a progresszív hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően egyedülálló kényelemérzetet biztosít. A mérnökök nagyobb szabadságot kaptak a felfüggesztési beállításokat illetően, így egyenetlen talajon való közlekedéskor az autó olyan benyomást kelt, mintha valósággal siklana. A korábban alkalmazott mechanikus ütközőkkel szemben a lengéscsillapító és a rugó mellett a jármű minden sarkánál két ütköző található (a ki- és a berugózási fázisnak megfelelően).

 

A közkedvelt rendszer két lépésben működik. Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együttesen, a hidraulikus ütközők nélkül szabályozza a függőleges mozgásokat. Nagyobb ütések esetén a rugó és a lengéscsillapító a hidraulikus ütközőkkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, hogy el lehessen kerülni a végállásoknál fellépő rázkódást. A mechanikus ütközővel ellentétben, amelyik elnyeli az energiát, majd annak egy részét lökés formájában leadja, a hidraulikus ütköző elnyeli és elvezeti ezt az energiát.

 

„A kényelem a Citroën egyik alapértéke. Nagyon fontos az ügyfeleink számára, ezért számunkra is rendkívül fontos.  Ezért tettünk meg mindent annak érdekében, hogy az új ë-C3 a legkényelmesebb autó legyen a szegmensében. Ezt olyan innovatív felszerelésekkel sikerült elérni, mint az új típusú Advanced Comfort® ülések és – a C3 kínálatában először – a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés” – mondta Laurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.

 

 

OTTHONOS BELTÉR

 

Az egyszerű, mégis kifinomult felületek köré szerveződő tágas beltér az otthoni nappalihoz hasonló hangulatot áraszt. Az új ë‑C3-ban alkalmazott Citroën Advanced Comfort® ülések a modellhez igazodnak, és plusz habszivacsokat tartalmaznak, hogy az első pillanattól puha, kellemes érzést és a megtett távolságtól függetlenül jó alátámasztást biztosítsanak.

 

A vadonatúj design az 1,57 m-es magasságnak köszönhetően az első üléseken ülőknek 100 mm-rel több helyet és nagyobb biztonságérzetet nyújtó, magasabb vezetési pozíciót kínál. Ez egyben mindenki számára jobb kilátást biztosít, ami tovább növeli a jó közérzetet. Noha elődjénél csak 19 mm-rel hosszabb és 6 mm-rel szélesebb, az új ë-C3 érezhetően tágasabb utastérrel rendelkezik. A hátsó utasok könyöktere a piacon megszokottnál 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb, a hátsó ülésekhez tartozó térdtér pedig legalább 20 mm-rel nagyobb az átlagosnál.  

 

Az új ë-C3-ban nem okoz gondot sem az apróbb tárgyak, sem a nagyobb csomagok elhelyezése. A korábbinál nagyobb utastérben az ajtótáblákban, a középkonzolban és a középső könyöktámasz alatt ötletes és hasznos tárolóhelyek kerültek kialakításra, és a középkonzol egy vezeték nélküli töltőfelületet is magában foglalhat (ez a „Max” változaton szériafelszereltség). A praktikusan variálható 60:40 arányban osztott hátsó üléspadnak (a „Max” változaton szériafelszerelés) és a hátsó kerékjáratok közti távolságnak (1015 mm) köszönhetően nagyobb tárgyak szállítására is lehetőség van, a hátsó ülések mögötti 310 literes nagy csomagtér pedig a legtöbb esetben elegendő helyet biztosít.

 

A tetőrudak nélkül 1,57 m magas új ë-C3 magasabb, mint az elődje. A megnövelt hasmagasságnak köszönhetően könnyebb a be- és a kiszállás, és a városi és külvárosi közlekedés során gyakran előforduló fekvőrendőrökön és kátyúkban a vezetés is magabiztosabb. Az új ë-C3 hasmagassága 163 mm, míg az előző változaté 135 mm volt.

 

2 – ELEKTROMOSSÁG – KÖNNYEDÉN

 

·       A 83 kW/113 LE teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kWh-s LFP akkumulátor (a WLTP-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít.

·       A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte Európában.

·       Az új ë-ROUTES1 alkalmazással az ë-C3 vezetői könnyedén optimalizálhatják hosszú útjaikat azáltal, hogy folyamatosan és közvetlenül hozzáférhetnek a töltőhálózat és a jármű aktuálisan érvényes adataihoz.

A Stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.

Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kW-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen hozzá lehet férni az autóhoz járó standard Mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról, wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kW-os vagy háromfázisú, 11 kW-os wallboxokhoz egyaránt használható.

A 83 kW (113 LE) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-C3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban.

A hosszabb utak kényelmesebbé tétele érdekében a tulajdonosok az új ë -ROUTES1 alkalmazásnak köszönhetően előre megtervezhetik utazásaikat, valós időben nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét, és teljes körű navigációs élményben lehet részük. Az alkalmazást kifejezetten a Citroën elektromos járműveihez fejlesztették ki, és a „Connect Plus” internetes szolgáltatás keretében vehető igénybe. A MyCitroën app segítségével az ë-C3 vezetői a töltések időzítéséről, valamint az autó előzetes felfűtéséről vagy hűtéséről is gondoskodhatnak, illetve figyelemmel kísérhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét.

A vadonatúj, teljesen elektromos Citroën ë-C3 „Connect Plus” szolgáltatásra előfizető vezetői egy egész sor új eszköz birtokába jutnak, amelyek stresszmentessé teszik autójuk használatt. Ezek közé tartoznak a következők:

A Citroën ë-ROUTES1 alkalmazást kifejezetten a Citroën elektromos járműveihez fejlesztették ki, és hasznos segédnek bizonyul a lehető leghatékonyabb útvonaltervezéshez. Megnyugtató módon felügyeli az utazást azáltal, hogy folyamatos hozzáférést biztosít a járművel kapcsolatos és a forgalmi adatokhoz, valamint az útvonalon található töltőállomások pillanatnyi státuszához. Ezzel az integrált alkalmazással a járművezetők biztosak lehetnek abban, hogy az utazási idejük optimálisan alakul, folyamatosan a lehető legjobb és legmegbízhatóbb adatok állnak rendelkezésükre a töltőhálózatról, mindig tudni fogják, hány százalékos lesz az akkumulátor töltöttsége megérkezésükkor, és szükség esetén automatikusan frissülni fog a számukra javasolt útvonal.

Ø  Az E-Remote opció lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy a MyCitroën alkalmazásukat egyfajta távirányítóként használják ë-C3-uk indulás előtti felfűtésére vagy előhűtésére, a töltések időzítésére, az akkumulátor töltöttségének figyelésére és a jármű lokalizálására.

Az autó automatikusan kapcsolatba tud lépni az e-ROUTES1 rendszerrel, amint a tulajdonos megadja az adatait MyCitroën-fiókjában.

 

1 A magyarországi bevezetés későbbre várható*Az új ë-C3 Franciaországban, Németországban, Belgiumban, Hollandiában, Ausztriában és Portugáliában 23 300 eurótól kezdődő áron, Lengyelországban zlotyira átszámított áron, Olaszországban és Spanyolországban pedig 23 300 euro + regisztrációs díj ellenében vásárolható meg. A fel nem sorolt országok árazása még folyamatban van.